• ДІЯЛЬНІСТЬ ЗДО НА ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ в УКРАЇНІ
  • ПРО ЗАКЛАД
  • ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ
  • НОВИНИ
  • ХАРКІВСЬКА МІСЬКА ОСВІТНЯ МЕРЕЖА. ІСУО
  • Я-УКРАЇНЕЦЬ, ГРОМАДЯНИН, ПАТРІОТ
  • ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ
  • ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА
  • БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
  • ГАЛЕРЕЯ

Шановні батьки!

На цій сторінці наші вихователі будуть ділитися з Вами корисною інформацією для Вас та Ваших дітей.

Якщо у Вас є змога та час, відвідуйте наш сайт разом з дитиною та проводьте час з користю.

Нормативні документи

Лист МОН України № 1/3845-22 від 02.04.2022 "Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні"-wym-1653471872329

Лист МОН України № 1/3371-22 від 06.03.2022 " Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій"-wym-1653472114091

Лист МОН України № 1/3737-22 від 29.03.2022 "Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану" -wym-1653474938779

На сайті МОН України у вільному доступі зібрано матеріали, з допомогою яких педагоги зможуть підготуватись до роботи, організувати освітній процес у нових умовах "Сучасне дошкілля під крилами захисту"-wym-1653475047585

Приєднуйся до ЮНІСЕФ: спільнота для батьків у Viber https://invite.viber.com/?g2=AQBCUpJ1xK36RE1rmHZkOIF9iO6QlrEaZX2WYkSBDghuqTA2%2FiiN6g1QjMYDpJzx

/Files/images/IMG_7554.jpeg

Тільки погляньте на знахідку *Патрона*! Це ж *протипіхотні міни кругового ураження*. Вони бувають різні.

У відео Патрон та рятувальник ДСНС України Василь розкажуть про найпоширеніші види, що зустрічаються на території України. Помітити ці міни дуже важко, тож в жодному разі не пересувайтеся місцями, які можуть бути заміновані. Бережіть себе!

https://youtu.be/bSIwFj52qbY

Image

https://uni.cf/3pBskv2

Опис

Особливо вразливими в умовах війни є родини з дітьми з труднощами розвитку або інвалідністю, зокрема ті, хто вимушені були покинути рідну домівку.

Куди звернутися по консультацію психолога, логопеда або вчителя-реабілітолога?

Як записатися до лікаря на новому місці?

Як потрапити на навчання в інклюзивному класі чи групі?

Де отримати колісне крісло або слуховий апарат для дитини?

На яку іншу допомогу можуть розраховувати сім’ї з дітьми з труднощами розвитку або інвалідністю?

Ми зібрали відповіді на ці та інші запитання в одній брошурі. Завантажуйте та користуйтесь!

https://uni.cf/3PD716D

Image

Навіть те, що переживають зараз наші діти, може створити ґрунт для зростання. Природно нам хочеться закрити, захистити дитину від усього складного та болісного. Та наші дії з найщирішої любові можуть надавати підтримку, але не додавати сил. А як додати ще й сил?

1. Допомагаємо повернутись до звичної функціональності. Наше завдання — допомогти дитині у нашому просторі підтримки повернутися як мінімум у той стан, який був до війни, до стресу.

Регрес, завмирання, гіперактивність, поява страхів чи стан гіперконцентрації — закономірні. Та, коли ми бачимо, що через якийсь час дитина повернулася до звичної вередливості, істерик, або до звичної мудрості та розсудливості, до звичних дій, навичок, реакцій, до звичних страхів або симптомів — це нормально. Це крок назад, після якого будуть кроки вперед.

2. «Прямо зараз дитина стає сильнішою чи стверджується у своїй безпорадності?» — це питання ставимо собі щоразу, коли допомагаємо дитині (в усі часи).

У кожній ситуації ми тренуємо м'язи сили чи страху та безпомічності. Щоб тренувати мʼязи сили, ми не робимо за дитину те, що вона може зробити сама. Наприклад, коли дитина каже: «Я не можу цього зробити», — ми можемо допомогти зробити якусь частину дії, але щось обов'язково залишаємо за нею.

Якщо ми вже в безпеці, можна запитати дитину: «Що ми можемо зараз зробити, щоб почати тренувати м'язи твоєї сили? Хочеш, запропоную…» Все, що дитина вміє робити сама, особливо зараз, стає її силою.

Для нас зараз дуже важливий досвід перемог. Самооцінка зараз особливо вразлива: важливо відзначати й підтримувати завершення кожної дії, внесок та результат (дитини та свій).

3. Що б не відбувалося — фокусуємось на тому, що дитина (і ми) може зробити. Безпорадність, неможливість проконтролювати хоч щось — травматичні.

Під час страшних подій та ситуацій ми обіймаємо дитину, підтримуємо, втішаємо — але пропонуємо дію. Обіймаючи дитину, тримаючи її на руках, ми можемо запропонувати: «А можеш потримати пляшку води? А порахуй, скільки кроків до виходу. А візьми за лапку свого ведмедика». І фіксуємо це — відзначаємо, нагадуємо: «Ти впорався. Ти знайшов вихід. Ти зміг. Ти подбав. А пам'ятаєш, як ти впорався?»

Це той випадок, коли у мовленні особливо важливим є акцент на дієсловах — ми залишаємо за дитиною можливість бути дієвою. «Тобі було дуже сумно, прикро, страшно, але ти вчинив…»

Алгоритм: що б не відбувалося — ми даємо опору, бачимо, розрізняємо, називаємо, підтримуємо емоції дитини і направляємо її до дій. «Тобі зараз страшно? Це справді страшно (прикро, сумно). А ти можеш мені допомогти? Взяти мене за руку? Здути з мене ворсинку? Подати води…»

Image

4. Дитині, навіть малечі, складно весь час бути «об'єктом». Діти пручаються тому, що ми їх переставляємо, перевозимо з місця на місце. Знайома дитина якось сказала рідним: «Я вам не річ, яку можна просто переставляти».

Коли ми втрачаємо відчуття контролю, стрес посилюється. Тому важливо намагатись:

Попереджати дитину заздалегідь. Зараз особливо важливо давати можливість підготуватися до змін.

Зробити дитину суб'єктом, а не об'єктом — залучити до підготовки, планування, збору речей, маршруту, тримання в руці мапи, спостерігання за дорогою. До чого завгодно, аби дитина могла відчути, що вона може на щось впливати і щось контролювати.

5. Важливо пояснювати дитині, що відбувається з її тілом в момент стресу. Тілесна усвідомленість — це теж внесок у її силу. Розуміти те, що відбувається, вміти собі пояснити — це також взяти під контроль.

Коли дитина зможе пояснити собі те, що відбувається, і зрозуміти, що з нею все гаразд, вона зможе «осідлати» стрес. «Ти почув сигнал тривоги, спітнів, твоє серцебиття стало гучним і частим, у тебе стало частим та поверхневим дихання, ти затремтів — це нормально. Так твоє тіло реагує на стрес. Наш страх зараз на варті нашого життя. Ти здоровий. З тобою все правильно і нормально. Твоє тіло дбає про те, щоб ти був у безпеці. Воно дає тобі сили — тікати, допомагати, діяти».

І, коли дитина вже у безпеці, нагадуємо: «Ти — у безпеці. Твоє тіло і твій розум впорались. Зроби вдих та довгий видих. Тепер твоє тіло може розслабитися та відновлюватися».

Цих навичок тілесної усвідомленості не вистачає також і багатьом дорослим.

6. Підживлюємо відчуття близькості. Наша лімбічна система великою мірою пов'язана з темою близькості, яка посилює відчуття безпеки. І саме лімбічна система зараз є гіперактивною.

Проживаючи стрес і травматичний досвід, ми дуже самотні — і діти, й дорослі. А багато дітей зараз суб'єктивно та об'єктивно самотні: довгий час, починаючи з карантину, вони залишались без друзів, без звичних контактів. Дітям важливі діти. Ми, при всьому нашому величезному бажанні, не зможемо замінити друзів.

Але можемо допомогти їм долати відчуття самотності. Що для цього потрібно:

Співчуття, можливість спертися і відпочити у нашій розраді. Наше прийняття, називання, допомога в регулюванні емоцій — вкрай важливі, як і тілесне усвідомлення.

Наші «я з тобою», «я люблю тебе» зараз важливі дітям ще більшою мірою. На жаль, вони частіше на нас ображатимуться. І наша особлива уважність до близькості та емоційної дистанції нині нормальна. Саме зараз вимоги до об'єкта уподобання, до близькості зростають. Близькість та надійність — те, що стає у всі часи опорою, яка допомагає нам відновлюватись і йти вперед.

«А як ти відчуваєш, що я люблю тебе, що ти мені важливий?» — можна прямо запитувати про це один в одного. І нагадувати собі про те, що ми любимо і нас люблять.

Сприяти тому, щоб дитина продовжувала або відновлювала контакт з іншими дітьми. Це — внесок у їхні відносини і після війни.

ImageImage
/Files/images/крила захтсьу.JPG

7. Уникаємо звинувачень. Дитина, навіть найменша, завжди відчуває відповідальність за те, що відбувається в сім'ї.

Дорослі знають про провину того, хто вижив. А у дітей вона ще посилюється цілком природним егоцентричним сприйняттям життя. «Все пов'язане зі мною. Все відбувається для мене та через мене». Будь ласка, пояснюйте їм те, що відбувається. З акцентом на тому, що ми, діти, близькі не винні — винні вороги. І нам важливо не говорити «Це все через тебе» або «Я заради тебе, а ти…»

Наша доросла відповідальність, яку вони часто на себе беруть, стає вагою, яка може бути їм вже не під силу.

8. Пробуємо нове. Ознака того, що дитина відновлюється, — до неї повертається цікавість, бажання досліджувати. Спробуйте знайти, що можна запропонувати для дослідження у безпечному середовищі. Нове хобі, нові контакти, створення нових страв?

9. Повертаємо зв'язок між минулим, сьогоденням і майбутнім. Під час стресу ми втрачаємо відчуття хронології. Нам важливо згадувати минуле, давати дитині сумувати за тим, до чого зараз немає доступу, і одночасно продовжувати в сьогоденні те, що було нашими традиціями (прості звички, ритуали), наповнювати доступними діями сьогодення та будувати міст з надій, мрій у майбутнє.

Лінія часу не відчутна для дитини, вона у контакті з теперішнім. Але ця зв'язність часів, яку вона більше відчуває, ніж розуміє, дає їй опору.

Щоб прокласти місток у майбутнє, можна ставити питання, собі і дитині: «А що ми робитимемо далі?», — і тут йдеться про зовсім маленькі дії (поїмо, почитаємо, зробимо фігурку оригамі, поспимо, подивимось мультфільм, помовчимо). Нам зараз дуже важливі дієслова-події.

10. Залишаємося дорослими поруч з дітьми. Коли нам погано, дитина це переживає складніше, ніж коли погано їй самій. Будь ласка, дозволяйте собі піклуватись про себе. Просити про допомогу, відчувати близькість. Це — внесок у стійкість дитини.

І, звісно, якщо є будь-які гострі стани, з цим мають працювати спеціалісти.

“Важливо також памʼятати, що все це потребує часу — різного для різних дітей. До війни наша донька була дуже сміливою. У спілкуванні та будь-яких проявах. Після того, що їй довелося пережити в ці місяці, вона, як і багато дітей, почала боятися темряви, висоти, не наважувалась спілкуватися з новими людьми. Її повернення до «звичної функціональності» тривало 2 місяці. Згодом вона сама захотіла знову підніматися у височінь у мотузковому парку (мені було страшно на неї дивитись, коли вона проходила рівень для дорослих, але я була за неї і за нас щаслива). І позавчора вона знов почала вітатись і прощатися з новими знайомими і повертається до звичної цікавості.

Кожній дитині потрібен свій час. І вони точно впораються. І ми їм точно допоможемо”, - Світлана Ройз.

Відкрито дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років (ЮНІСЕФ разом із МОН України). Всі випуски доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі МЕGOGO. Цей проєкт є платформою, на якій батьки та педагоги зможуть знайти розвивальні матеріали у відкритому доступі-wym-1653475629341

«ДИТЯЧИЙ САДОК ОНЛАЙН» ВІД НУМО, ЗА ПІДТРИМКИ ЮНІСЕФ, МОН ТА MEGOGO ЗАПРОШУЄМО ДОШКІЛЬНЯТ НА ЦІКАВІ ТА КОРИСНІ ОНЛАЙН ЗАНЯТТЯ!

https://www.unicef.org/ukraine/stories/numo-nursery-school

Всеукраїнська онлайн-система освіти та піклування за дітьми «Mr.Leader» пропонує батькам цікаві активності для малечі віком від 2 до 6 років.

Для наймолодших учасників команда створила тематичний день «Муха та комар». Діти спостерігатимуть за «вмиванням» мухи, створять аплікацію та зіграють у гру «Мухи налетіли».

Для малечі віком 3-4 роки фахівці підготували тематичний день «Будова транспортнихуть машині дістатися СТО, а також створять повітряну кулю зі стакана та кульки. засобів». Діти вивчать назви деталей авто, побудують гараж із кубиків, допомож

Малюкам 4-5 років автори пропонують тематичний день «Блогер». Діти поринуть у світ блогерства: переглядатимуть цікаві відео та записуватимуть власні, потанцюють і обміркують, яким має бути представник цієї професії.

На дошкільнят віком 5-6 років очікує тематичний день «Швидка допомога». Вони порахують медичні інструменти та препарати лікарської валізи, зроблять лікарський халат, проведуть ведмедика до лікарні лабіринтом і вилікують лисичку.

Реєстрація учасників за посиланням https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader.wym-1656685874962 Шукайте більш детальну інформацію в телеграм-каналі «Mr.Leader» https://t.me/mrleader_brand.

image0.jpeg

Правила поведінки під час повітряної тривоги

/Files/images/IMG_7920.jpeg

/Files/images/IMG_7921.jpeg

/Files/images/IMG_7922.jpeg

/Files/images/IMG_7923.jpeg

/Files/images/IMG_7924.jpeg

/Files/images/IMG_7925.jpeg

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 250